2. Bölüm: Şampanya ve Pastalar

Bir Fransız gibi ağır kokulu peynir ve ekmek yiyoruz.

9 Haziran 2011                                                Sabahleyin çok erken uyandık ve yakın bir köye gedip bir kaç çeşit pasta ve bir somun ekmek aldık. Pastane köyde açılan tek dükkânıydı. Boş şehir meydanında kruvasanlarımızı ve çöreklerimizi yedik. Kısa bir süre daha kanalın yanında gitmeye devam ettik ama sonra kanal güneye dönünce biz oradan sapıp doğuya Şampanya’ya doğru geçtik. Gün boyunca kır yollarında  ilerledik. Daha sonraki gün Marne Nehri’nin karşısına geçip Marne Vadisi’ne girince gerçekten Şampanya Bölgesi’ne ulaştığımızı anladık. Birçok şampanya yapan köylere rastgelmeye başladık. Her köyün, küçük köylerin bile, birçok şampanya evi vardı.

Badem ezmesi inciri.

Şampanya’da ilk geldiğimiz büyük köy Dormans’dı. Kahve için durduk ve sonra turizm bürosunda bedava verilen bölgesel haritalardan aldık. Büro güzel bir bahçenin üstünde olan eski bir malikânenin içindeydi. Haritaları aldıktan sonra bahçede biz Jen’in pastaneden aldığı incir ezmesiyle dolu büyük bir badem ezmesi incirini yedik. Fransa’nın inanılmaz pastaları var. Pastaneler özellikle Jen’in çok hoşuna gitti. Başka bir pastaneden badem ezmesinden yapılan pembe bir domuzu aldık! Fakat domuz etle dolu değildi! Incir ezmesiyle de dolu olduğunu zannediyorum.

O akşam Dormans’dan Şampanya Turistik Rotası’nda (Route Touristique du Champagne) yamacın içine doğru bisikletlerimizi sürdük. Üzüm bağlarının ve buğday tarlaların üzerine gelen bu rota küçüktür ve diktir ama manzarası harikadır. Aşağıdaki yamaçtan türkuaz renkli Marne’i görebiliyorduk.  Bölge kireç taşıyla için meşhurdur ve bu çeşit taşlar şampanya yapımındaki başarısından dolayı bu bölgenin sırırdır. Nehrin rengini türkuaza dönüştürmesinden başka kireç taşı bağlar için toprağın ısısını düzenler ve sıcak kuru yaz boyunca toprakta suyu alıkoyar. Ayrıca şampanya mağaraları kireçten yapılmıştır ve bu yüzden mağaralardaki ısı sürekli korunur.

Şampanya Turistik Rotası’ndaki bir manzara.

Ancak gün batımından hemen önce Epernay’e ulaştık. Epernay sadece Şampanya’nın üç büyük şehrinden biri olmasına rağmen, ‘Şampanya’nın atan kalbı’ olarak tanınır. Bir çok büyük şampanya evleri orada, Şampanya Caddesi’ndedir, Moët et Chandon, Mercier, ve Pol Roger gibi. Ama bu yerler yarına kadar bekleyecekti. Gecelemek için şehrin kıyısında nehrin yanında olan parkı bulduk. Büyük çalının altında uyku tulumumuzun içinde toprakta uyuduk. Çadır kullanmadık çünkü fazla bariz olacaktı.  Veletlerin parkta motorsikletler sürmelerine rağmen biz mışıl mışıl uyuduk.

Bu yazı Yurtdışında içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.