5. Bölüm: Medeniyet Konforu

Şampanyayla akşam yemeği.

12-13 Haziran 2011                                                         Pansiyon şen Hollandalı bir çift tarafından işletildi ve eski büyük bir çiftlik evindeydi. Bize banyoyla olan çok büyük bir odayı verdiler. O akşam iç bahçede on üç avroluk şampanya sişesini açıp öğünumuzu yerken onu içtik. Akşam yemeği yemeyi bitirince biraz şampanya kaldı böyle sabah için onu sakladık.  Ertesi sabah dahil olan kahvaltıda şampanyayı portakal suyuyla karıştırdık. Bu latif kahvaltımızdan sonra medeniyet konforunu arkada bırakıp yola çıktık.

O gün Reims’e bisikletle gittik, Şampanya’nın en büyük şehri. Gökyüzünün yağmur yağmayı tehdit etmesiyle loş bir gündü. Reims’deki büyük katedrali ziyaret ettik. Katedralin ünlü gülen melek

Katedraldeki şampanya yapımı tanımlayan vitray cam.

heykeli var. Katedrale baktıktan sonra ana meydandaki Türk lokantasında geç öğle yemeği yedik.

Ertesi gün Şampanya’daki son günümüz olacaktı böylece bu gün üç meşhur şampanya evleriyle randevuları saptadık. O akşam hava kararırken yağmur yağmaya başladı. Uyumak için bir yere bakarak şehirden çıktık. Bir banliyöde futbol sahasını bulup yağmurda çadır kurduk.

Bu yazı Yurtdışında içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.