Geziyi İki Teker Üstünde Bitirdim

New York'un kumsalları

18 Haziran 2011                                              JFK’e inince, bisikletimi kutudan çıkarıp havaalanında onu monte ettim. Sonra eve bisikletle gitmeye kalkıştım. Eve kumsaldan geçerek gitmek istedim ama nasıl gitmem gerektiği hakkında sadece bulanık bir fikrim vardı ve bende harita yoktu. Havaalanındaki caddeler çok işlek olduğu için nerede olduğuma dikkat etmeyerek mümkün olan en kısa sürede havaalanından çıktım. Bundan dolayı kendimi Rockaway Bulvarı’nda bulunca ben hangi yöne dönmem gerektiğini bilemedim.  Solu seçtim ve, işlek caddelerde hâlâ sürerek, adını bilmediğim Queens’deki bir mahalleye geldim.

Burada yolumu tamamen kaybettim. Bu yüzden iki değişik kişiye yol tarifini sordum ve iki değişik cevap aldım. En mantıklı yol tarifini veren çocuğa inandım ve böylece dönüp henüz geldiğim yöne gitmeye başladım. Havaalanının yanından geçip giderek Rockaway yarımadasına kadar Rockaway Bulvarı’nın üstünde gittim. Şimdi kumsalın yanındaydım ve aşina topraktaydım ama hâlâ evden uzaktım. Buna ilaveten bende ne yemek ne de para vardı. Sadece bir dolar ve yedi buçuk Avro vardı. ATM kullanmak için dükkana giremedim çünkü bisikletim için kilitim yoktu. Ayrıca bisiklette bütün gezinti eşyalarım var. Çok şükür ki kamyonunun arkasından mevyeler satın bir adama rastladım. Bir dolara üç muz aldım ama benim önümde birçok kilometre hâlâ kaldı.

Rockaway yarımadısının üzerinde gitmeye devam ettim. Gazi Anıtı Köprüsü’nden geçip Jamaica Koyu sulak alanının arasına geçiren bisiklet yolunu takip ettim. Güzel yol kilometrelerce uzandı. Uygun yemek ve uyku eksikliğinden ve zaman farkından biraz sayıklayan biri oldum. Çünkü hava nemliydi ve sıcaktı ve bitkiler gürdü ve sağlıklıydı, vahşi ve tropikal bir ormanda olduğumu hissettim. Bitkilerdeki yüksek vızıldayan böcekler hayalime eklendi. Brooklyn’daki Sheepshead Bay mahallesine kadar bisiklet yolunda kaldım. Sonra mesafenin geri kalanını şehir sokaklarında bitirdim.

Nihayet eve ulaşınca, yolculuk 67 kilometre yol alarak dört buçuk saat sürdü! Eve girer girmez duş yapıp zıbardım. Daha sonra ben Google Maps’a yol tarifini bakıp bisikletle en kısa ve en direkt rotanın sadece 22 kilometre olduğunu ve doksan dakika sürdüğünü anladım.

Dört gün sonra Jen’le karşılamak için havaalanına bisikletle döndüm. Bisikletini monte etmek için Jen’in pedal anahtarına ve başka el aletlerine ihtiyaçı vardı böylece ona onları getirmem gerekiyordu.  Bu sefer daha iyi hızlı havaalanına giden rota çizdim.

Yaklışık rotam.

Bu yazı İçinde içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

