Doğanın Serin Kucağında: Birinci Gün, Bölüm 1

Çay rengi gölde yüzmeye (ama burada o mavi görünür)

23 Temmuz 2011                                            Sabah erken kalkıp kamp yapmak için bir trene bindik. Biraz evvel ben, Jen, arkadaşlarımız Sabrina ve Maeve bir kamp gezisinde gitmeyi karar verdik. Geçen haftalardan beri bir kamp yeri bulmaya uğraşıyorduk ama bütün şehrin yakınında olan kamp yerleri ya doluydu ya da çok fazla pahalıydı. Ama sonra Apalaçı Patikasını hatırladım. Bu gezme patikası Georgia’dan Maine’a Apalaçı Dağları arasına gitmekte ve gezen yolculara patikanın bordasındaki her hangi bir yerde bedava kamp kurma izni verilmiştir.  Patika şehrin yakınından geçer, şehirden kuzeybatıya yaklaşık altmış kilometre uzaktır. Ve bir banliyö treni oraya gider. Mükemmel!

Bu sabah Penn İstasyonu’na giderken hava sıcaktı ve daha sıcak olmacağı tahmin ediliyordu.  Beton ormanından gerçek ormanına geçmemize sevindim. Port Jervis tren hattındaki Harriman İstansyonu’na kadar trenle gittik. Trenden iner inmez dağların şehirden çok daha serin olduğunu fark ettik. Sonra istasyondan patikaya bir otoyolun üzerinde dört kilometre yürümemiz lazımdı. Siyah yolda sıcaklık çok fena değil, ama yolun dar emniyet şeridinden dolayı trafik oldukça korkunç.

Limon Sıkacağı'nda

Ormana gelince kısa bir süre dinlendik ve biraz yemek yedik. Yürümeye devam ettikten sonra güzel bir göle geldik. Sırt çantamızı kıyıda koyup yüzdük. Su oldukça ılık ve kırmızdı. Çayda yüzme gibiydi! Galiba toprakta demir filizi var. Gölün ortasındaki bir adacığa yüzdük ve biz yüzerken gölün altının soğuk suyu yüzüne geliyordu. Serinleticiydi.

Gölden ayrılmadan önce Maeve’nin su filtresiyle göl suyunu arıttık. Su satın almak için ormandaki hiçbir yer yok. Doğal olarak içme suyumuz çaya benzedi. Ünlü bir kaya formasyonuna kadar patikanın üstünde yürümeye devam ettik. Bu kaya formasyonu adı Limon Sıkacağı çünkü burada patika kayaları arasındaki çok dar bir aralıktan gidiyor.

Bu yazı Dışında içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.