Şehir Sınırlarına: Bölüm 2

Pelham Koyu Parkı'ndaki bir köprünün üstünde

7 Ağustos 2011                                              Sam’ın uyuklamasından sonra, biz kuzeye doğru parktaki ağaçların arasında giden bisiklet yolunda gitmeye devam ettik. Parktan çıkar çıkmaz biz çok pahalı bir mahalleye geldik. Yeşil ve büyük ön bahçesi olan kocaman konaklar yol boyunca dizilir. Şimdi Westchester İlçesi’ndeydik. Ana yolu bulana kadar durgun ve yılankavi sokaklardan gittik. Ana yol sahilin yanında gider. Bu yüzden yoldan bir adaya giden yukarı çekilip açılan küçük bir köprüyü gördük. Adaya gelince kale haraberlerinin olduğunu anladım. Bu buluş bizi saşırttı. Bunu beklemiyorduk. Haraberlerin arasında piknik yapan bir çok aile vardı. Biz de haraberlerin arasında öğle yemeği yedik.

Öğle yemeği yedikten sonra bu yeri anlatan bir levha bulduk.  Görünüşte geç on dokuzuncu yüzyılda John Starin adlı zengin bir adam büyük, Avrupa kültürü temalı bu lüks dinlenme yerini yaptırmak istemişti. Başlangıçta bu Glen İsland isimli ada dört ayrı ada olmuştu. Bir adada Venedik modasında binalar ve bir başkada İngiliz hamamı varmış.  Adalarda ayrıca hayvanat bahçesi, doğal tarih müzesi ve yapay bir Sioux köyü varmış. Ana adada Alman tarzında bir kalede Tirol şarkıcılarıyla bira bahçesi varmış. Bugün bu kale harabe olarak hala duruyor.

Biz eve doğru yola koyulurken hava kararmaya başlıyordu. Dönüş yolunda Bronx’un kuzeyinde komşumu gördüm. O da arkadaşlarıyla bisiklete biniyordu. İki sebeb için bu tuhaftı. Önce, koskoca New York’ta burada, rastgele Bronx’taki bir sokakta, benim yukarda yaşayan komşumla buluştum.  İkinci, onun bisiklete sahip olduğunu bilmiyordum. O daima binamızın önünde cilaladığı klasik arabalara sahiptır.

''Bronx'a hoş geldiniz: Boş''

Selam verip ayrıldık. Bronx’un üzerinden oldukça hızlı pedal çevirdik. Sam bazen Güney Bronx’ta çalışıyor. Sam işinden dolayı bu mahalleden biraz korkuyor. Sam bu işinde bina yöneticileri ile konuşuyor ve onlardan öldürülmüş insanlar hakkında bilgi topluyor. Bunun için Sam Güney en hızlı Bronx’dan giden yolu biliyordu.

Bu yazı Dışında, İçinde içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.