Geleneğe devam etmeye

Bizim Noel puddingleri

6 Eylül 2011                                             Nevada çölünden döndükten sonra Jen ve ben Ağustos’da yapmaya başladığımız Noel puddingine biraz daha viski yedirdim. Bu blogu okuduğunuz için muhtemelen bileceğiniz gibi geçen yaz ben İrlanda’dayken yakın geçmişte ölen anneannemin eski Noel puddingi yemek tarifini buldum. Hatırladığım, her yıl anneannem bu özel ve tuhaf bayram zevkini yapıp Amerika’daki bize gönderiyordu. Sadece ben, annem ve Seattle çevresinde yaşan teyzem bu puddingi severiz.

Noel puddingi kuru meyveden ve viskiden yapılmış olan yaş ve çok yoğun siyah renkli bir topaktır.  İngiltere tarafından sömürgeleştirilen her ülkede bu puddingden var. Mesela Avustralya’da, Kanada’da, Jamaika’da, ve Hindistan’da bile var.   Ne de olsa İrlanda İngiltere’nin ilk sömürgesiydi.  Ama nedense Amerika’da hiç yaygın değil. Muhtemelen çünkü oldukça garip bir şey.

Noel puddinginde içindeki bir çok maddeler miktar sırasına göre var: kuru kuşüzümleri, esmerşeker, kuru üzümler, kuru İzmir üzümleri, margarin, bir kutu Guinness birası, galeta unu, kabartıcıyla un, yumurtalar, şekerlemiş narenciye kabuğu, taze kirazlar, bademler, viski (daha sonra daha eklenerek), limon ve portakal tadı (taze kabuk), karışmış baharat, tarçın ve hint cevizi.

Yazın anneannem puddingi yapmaya başlardı. Yıllar önce ben Ağustos’da onu ziyaret ederken yatak odasındaki gardrobunu açıp iki pudding bulunca bunu anladım. Böylece Jen ve ben bu geleneğe devam etmeye karar verdik.  Bu yaz biz yemek tarifiyle eve döndükten sonra, puddingi yapmaya başladık. İçindeki maddeleri almak bir maceraydı.

Bu yazı İçinde içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

