Üç Günlük Yürüyüş: Gün 1, Bölüm 1

Ay Dağı Köprüsü'nde

5 Kasım 2011                                                                    Bu yaz kamp yaparken kafama bir fikir takıldı: Metronorth Hudson hattıdaki bir tren istasyonundan Metronorth Port Jervis hattıdaki başka bir tren istasyonuna Apalaçi Patikası boyunca yürümek. Bu üç günlük bir gezi olacaktı. Kasım başında Seçim Günü’nden dolayı dört günlük tatilim vardı. Bu yüzden Jen ve ben bu fikri gerçekleştirmeye karar verdik. Hazırlamak için yeni yürüyüş ayakkabıları ve uzun paçalı iç fanilası aldım çünkü hemem hemen kıştı.

Cumartesi sabah çok erken kalkıp Hudson Nerhri’nin yanındaki Manitou istasyonuna giden trene bindik. Bu istasyona günde her yönden sadece iki tren gider çünkü istasyon kuş uçmaz kervan geçmez bir yerdedir ve ancak yürüyüşe çıkan kimseler uğrar. Biz trenden inince hava çok güzeldi ve güneşliydi ama oldukça soğuktu. Hemen yürümeye başladık.

Hudson Nehri’nin karşısına geçen Ayı Dağı Köprüsü’ne kadar bir karayolu takip ettik. Köprüden Apalaçi Patikası’na yöneldik. Köprüden bütün Hudson Nehri Vadisi’ni görebiliyorduk. Tepeler ve dağlar turuncu ve kırmızı yapraklarla alevliydiler. Köprüsü’nden geçtikten sonra, Ayı Dağı Devlet Parkı’na girip patikada davam ettik. Çünkü hafta sonuydu ve parkın bu tarafı ulaştırma olanaklarının yakınında, aileleriyle gezen birçok kişi vardı. Bizim gibi herkes Ayı Dağı’nın başına yürüyordu fakat bizim gibi değildi çünkü biz çok daha öteye gidecektik.

Dağa tırmanmaya

Dağın başına ulaşınca bir taşta oturup peynirli sanviçleri yedik. Söylediğim üzere ağaçların yaprakları ateşli renklerle değiştiriliyordu. Tümüyle güzeldi. Yazın ağaçlarında çok fazla yapraklar var ve bir şeyi görmek için çok fazla yoğundur. Ama sonbaharda yapraklar daha seyrek ve bunun için uzun bir mesafeyi görebiliyorduk.

Bu yazı Dışında içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.