Denizin Yanındaki Eğri Ev: 1. Bölüm

Uçurum kenarından Portuguese Bend manzarası

21 Aralık 2011 – 6 Ocak 2012                      Bu kış tatilimde Jen’le  uzun bir batı sahili yolculuğuna çıktım. Yolculuğumuz güneşli Güney Kaliforniya’da son buldu ama önce Seattle civarında oturan teyzemi ziyaret etmek için SeaTac havaalanına uçtuk. Bir kaç gün kaldıktan sonra Noel arifesinde biz teyzem, eniştem ve kuzenim ile arabayla anne babamın yaşadığı Portland şehrine gittik.  Yeni yıl arifesinden bir gün önceye kadar aileyle zaman geçirerek Portland’da kaldık. Sonra Sacramento’ya Jen’in annesinin düğün günü için gittik. Yeni yıl arifesinde arkadaşlar tarafından verilen iki partiye gittik ve ertesi gün Jen’in annesi evlendi. Katolik bir kilisesindeki yirmi otuz kişilik törenden sonra hepimiz evine dönüp şampanya ile kutladık. O gece biz çocuklar, Jen’in kardeşi Frank dahil, geri kalıp evi temizlerken yeni evliler balayına cıktı.  Ertesi gün Jen ve ben Sacramento’dan da çıktık. Jen’in Los Angeles’de yaşayan aktris olan babaannesini ziyaret ettik.

Büyükanne Lois denizin üstündeki uçurumdaki eğri bir evde oturuyor. Evi yavaş yavaş denize doğru kaymakta.  Yaşadığı Portuguese Bend mahallesindeki başka evlerin hepsi krikolarla destekleniyorlar ama Lois bunu yapmayı reddeder çünkü bir yıllık bir tamir süreci boyunca başka bir yerde yaşaması gerekecekti. Ve Lois Portuguese Bend’den bütün yıl asla ayrılmazdı çünkü orada kalmayı çok sever. Elbette çok güzel bir arazidir. Portuguese Bend Los Angeles’in güneyindeki az geliştiren Palos Verdes yarımadasındadır. Geniş ön penceresinden masmavi deniz ve hafif bir sisle örtülen Catalina adaları

Tavus Lois'in evinin üstüne sıçrıyor

görülebilir. Evin etrafında tavuslar azgın kediler gibi bağırarak dolaşıyor. Avluda bir kaç limon ağacı var. Onlardan, benim yerel gazeteden midyelerinin biraz zehirli olduğunu duyana kadar denizden topladığım midyelerin üzerine sıkmak için olmuş limonları toplardım.  Evden bayır aşağı uçurum kenarına kadar toprak sokak boyunca yürüyebilirsiniz ve oradan kıyıya giden sarp bir patikayı takip edebilirsiniz.  Sonunda denizin kenarında harikulade kayalık gelgit havuzları sizi bekler.

Bu yazı Dışında içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.