Mezun Olduktan Sonraki Hayat

graduationÇok zamandır bu blogu güncelleştirmemiştim.  Bu süre içerisinde çok şey oldu. Bursa’daki dil programı bitirdikten sonra İstanbul’a gidip Türkiye’nin en büyük yayınevlerinden birinde kısa bir staj yaptım. Bir kaç hafta çocuk kitaplarını Türkçe’den İngilizce’ye tercüme ediyordum. İstanbul’dayken Cihangir mahallesinde küçük bir odayı nazik bir sahafçıdan kıralıyordum.  Adam benim yaşımda ve ismi Nazım Hikmet! Her gün hafif metro durağına inip trenle Çağaloğlu semtindeki yayınevi’ye  gidiyordum. İyi bir hayattı. Ama Columbia üniversitesine dönmem gerektiğinde bu bir kaç hafta sonra sona erdi.

Columbia’daki son yılımı bitirirken lisans tezini yazdım. Tezim geç Osmanlı İmparotuluğunda ve erken Cumhuriyetteki polisiye edebiyatta ifade edilen tartışmalı düşmeleri inceler. Araştırmam II Abdülhamid için polisiye romanları bazı çevirenin nasıl sultanın özel koleksiyonudan romanları alıp çeverip halka dağıttiğini göster. Tabii ki bu haraket çok yasakmış çünkü onlar sert sansürü atlattı. Bu suretle polisiye romanlar bir bakıma devirme konusu olmuşlar. İkinci meşrutiyetin ilanıyla sansürü kaldırdıktan sonra polisiye edebiyat yasak olmaktan çıkıp çok popüler oldu ama şimdi yazarların sosyal ve siyasi görüşlerini ifade etme aleti görevi gördü.  Her neyse tezim ödül kazandı.

Mayıs ayında mezun oldum.  Yazın birtakim küçük maceralar yaptım. Bir düğün için New Orleans’e gittim, Portland’da ailemi ziyaret ettim, ve bir kaç defa Harriman devlet parkında gezdim yüzdüm kamp yaptım. Bisiklet dükkanında hala çalışıyorum ama ayrıca tercüme işi yapıyorum.  Meşhur gazeteci olan Sabiha Sertel’in torunu için onun anneannesinin köşe yazılarını ve eski Türkçe profesör İhsan için Said Halim Paşa’nın ‘İslamlaşmak’ makalesini çeviriyorum.  Fulbright bursuna başvurdum ve ne olursa olsun gelecek yıl İstanbul’da Süleyman Şah Üniversitesi’nde bir yüksek lisans programı yapmayı düşünüyorum.

Vaktim olursa bu bloga devam etmek isterim. Görüşeceğiz.

Bu yazı Uncategorized içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

