Batı Sahilinin Harika Doğasında: bölüm 2

Harabe arasında

Harabe arasında

28 Ağustos 2013                        Memleketim Portland’ın ülkenin en büyük şehir içindeki parklarından birisi vardır. New York’un Central Park’ından altı kat büyük ama bakımlı kadar değildir. Oldukça vahşi bırakılmıştı, özellikle küzey ucunda, bu yüzden Orman Parkı adını verilmiştir.  Ben bu yaz ziyaret ederken kardeşim Cameron’a bu sevdiğim parkta dolaşmamızı önerdim. Anlaşıp işten çıktıktan sonra buluşup gittik.  Daha gençken bu parkı sık sık gezdim ama her zaman güney ucunda kalıyordum.  Çocukluğumdan beri bir tarafından diğer tarafına gezmeyi çok istiyordum ama hiç yapmadım. Maalesef bu defa farksız.  Cameron’un öğleden sonra iş çıktığından dolayı bunun için vaktimiz yoktu.  Gidiş-dönüş tepelik 26 kilometrelik bir gezidir. Yerine tanıdık yerlere bağlı kaldık.  Bundan memnundum çünkü beş seneden fazladır şu parka gitmedim.

Parkının gezdiğimiz parçında bir müddet bir dereyi takip ederken terk edilmiş taştan bir köşkle karşılaştık. Bu yapı Dünya Ekonomik Bunalımı boyunca Roosevelt’in Yeni Düzen’inin iş programının bir parçası olarak umumi tuvalet olarak inşa edilmişti. Altmışlara kadar böyle kullanılmış ondan sonra gitgide haraplaştı.  Şimdi bilhassa alacakaranlıkta esrarengiz bir köşke benziyor. Bu yapının ötesinde patikanın yanında koltuğa benzeyen bir ağaç vardır. Gövdesi eğimli ve oturucak bir yer kol destekleri dahil oluşturuyor. Biz bu acayıp bir yaratıdan geçip gittikten sonra patika dik oluyor. Sırtın üstüne kadar yukarıya çıktık. Sonra küçük bağlayacı bir yolu diğer bir dönüş patikaya takip ettik. Aç ve yorgun olarak kardeşimin yaşadığı mahalleye dönüp müsait bir yiyecek yeri aradık.

Bu yazı Dışında içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

