Batı Sahilinin Harika Doğasında: son bölüm

Küçük Zigzag Şelalesi'nde annemle ben

Küçük Zigzag Şelalesi’nde annemle ben

29 Ağustos 2013: Bir gün ben annemle Mt. Hood Milli Parkı’na gittik. Mt. Hood kocaman, kar kaplı bir dağdır. Üç mil dört yüz metre yüksek olduğu için yazın bile zirvesinde kar var. Kışın meşhur bir kayak ve kar kaykayı yeridir. Bunun için Timberline Lodge adlı muhteşem bir otel bulunur. 1938 yılında ‘ABD Milli Parkı’ diye isimlendirdiğim tarzında yapılmış yani kalın, ağır kalaslarla ahşap ve taştan inşa edilmiş ve içinde paslı el testereleri, oyma ahşap, ve oduncu resimleri filan ile eski zaman kereste endüstri teması süslenmiş. Bu da Roosevelt’in Yeni Düzen’inin iş programıyla yapılmış. Kenar notu olarak “Cinnet” klasik korku filminde kullanılan bu otel.

Mavi Öksüz Tavernası'nda annem

Mavi Öksüz Tavernası’nda annem

Timberline Oteli’ne ulaşmadan önce dağa doğru yolundayken biz gezmeye gitmeye karar verdik.  Ana yoldan sapıp Little Zigzag Falls (Küçük Zigzag Şelalesi) park alanına kadar gittik.  Little Zigzag Nehri’ni şelaleye kadar takip eden patikaya çıktık. Bakir ormandan geçiyorduk. Yaşlı ağaçların dallarından yosun asıyor, ağaç kökleri yerin üstünde yayılmış ve ırmağın üstüne sarkıyordu. Kolay ama çok güzel, zevkli bir geziydi. Yanımızda dere fırkı fırkı akıyordu. Yarım saat içinde şelaleye erdik. Taşta oturup akan suyu seyrederek sohbet ettik. Derenin tam ortasında küçük bir toprak öbeği vardı ve bu öbeğin üstünden ufak bir ağaç yetişiyordu.

Kemerli giriş

Bundan sonra arabayla dağa çıkıp Timberline Oteli’ne içki için uğradık.  Büyük çok katlı otelin birtakım lokantalar ve barları var.  Ağaç işlerini beğenerek otelin köşesi bucağını  keşfettik. Kısa bir kemerin altından geçtikten sonra küçücük, kuytu bir tavernada kendimiz bulduk.  Mekanın Paul Bunyan’ın mavi oküzü Babe teması var.  Paul Bunyan Amerikalı halkıyatındaki dev gibi koskoca bir oduncudur.  Kamp ateşini söndürmek için üzerine taşları yığdığında Paul Bunyan Hood Dağı’nı yaratmış öyle diyor. İri baltasını arkasından sürükleyerek Büyük Kanyon’u oluşturmuş.  Gizlenmiş bu handa anneme bir bardak beyaz şerabı bana yerli bir birayı ısmarladık. Biz odun fırınlı pizzayı da getirttik. Öğle yemeği yedikten sonra dışarı dolaşmak isterdik ama soğuk yağmurlu bir sis dağı sarmıştı. Daha sıcak havaya girmek için dağdan arabayla inmeye karar verdik.

Bu yazı Dışında içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.