Staten Island Kış Ziyareti

IMG_4440

Staten Island’ın sahilindeki bisiklet yolu

17 Ocak 2014: Kışın ortasında miskinleşmeye başlıyorum.  Soğuktan dolayı az spor yapıyor az bisiklete biniyorum.  Özellikle bu kış çok soğuk polar havasıyla daha az zamanı dışarı geçirmek istiyorum. Sert hava şartlarını sevmeme rağmen yüzüm ve kulaklarım donup ağrımaya başladığında mümkün olduğu kadar çabuk eve dönme gereği hissediyorum. Öte yandan bu dondurucu hava beni sertleştiriyor. Mesela yakın zamandaki bir cuma günü sıcaklık 5C dereceye arttığında bisiklet gezisi için iyi bir gün olduğuna karar verdim.

Genellikle cuma günleri evde tercüme işlerim yaparım fakat spor yapmam gerektiği ve hava oldukça iyi olduğu için Staten Island’a doğru yol aldım. İlk önce yama takımı ve bisiklet haritasını elde etmek için çalıştığım bisiklet dükkanına uğradım. Nedense bu iki temel ihtiyaçlar bende yoktu. Yama takımımdaki tutkal tüpte kurumuştu ve ben ziyaret eden arkadaşlara bütün bu bedava bisiklet haritalarımı vermiştim. Dükkana geldiğimde iş arkadaşım Susan bana Staten Island’daki sahil bisiklet yolu Sandy Kasırgası’ndan belki kapanmış oluğunu söyledi. Bakacağım dedim.

Great Kills parkının yarımadasında

Great Kills parkının yarımadasında

Köprüden geçip Manhattan’da Staten İsland vapuruna bindim. Vapurun vardığında indim denize doğru gitmeye başladım.  Sahil boyunca boardwalk diye tahta kaldırım ve bunun yanında bir bisiklet yolu var. Sahile geldiğim zaman hem boardwalk hem de bisiklet patikası oldukça iyi bir durumdaydı sadece bisiklet yolunun kısa bir parçası sel altında kaldı.

Bisiklet yolunu takip ettim.  Boardwalk bitikten sonra bisiklet yolu kumsal boyunca devam ediyor. Sandy Kasırgası’ndan hasarı belliydi. Görünüşte fırtına kumları sürüklemişti çünkü şimdi kumsalı yenileşme sürecindeydiler. Yığınlar kum sahil boyunca dizdi.  Bisiklet yolu bitince bataklık gibi bir yerde buldum. Orada bir kaç terk edilmiş evler vardı. Bazı yeninden inşa ediliyor ama çoğu boş bırakılmakta.

Devam edip Great Kills milli parkına geldim. Yarımadanın sonuna gittim bisikletimi park ettim.  Kumsalda getirdiğim erzağı yerken güneşin batışını seyrettim.  Güneş batıktan sonra daha soğuk oldu. Vapura yirmi kilometrelik yolculuğa başladım.

Bu yazı İçinde içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Bir Cevap Yazın

