On Kişilik Kışlık Canlandırma Paketi: Bölüm 1

Çocukluğumdan bir oda.

24 Ocak 2014: Ocağın sonunda arkasaşım Nathan’ın doğum günü için biz Montauk kasabına gitmeye karar verdik.  Montauk Long Island’ın en doğu yeri.  Yazın çok popüler bir tatil yeri tanınıyor ama kışın New York Şehri’nden soğuk olan rüzgara açık, boş bir yer oluyor. Nathan’ın eşi Grainne’nin (telaffuzu: Granya) bana ve Jen’e bu fikri önerdiğinde hemen kabul ettik çünkü böyle bir yere kışın hep gitmek istedik. Kötü hava şartlarından dolayı yıllın bu zamanında hiç kimse yokmuş ve oteller dört katı ucuzdur.

Cuma akşamı Midtown’da altımız buluşup her beraber Hampton Jitney otobüsüne bindik.  Nedense otubüsün normal bir otobüs olmadığını gibi herkes bu otubüse ‘jitney’ diyor.  Otobüsdeyken hepimiz bir jitney nedir diye merak ediyorduk. İnternette aradık görünüşte eskiden bir ‘jitney’ beş kuruş demek idi ve dolmuş gibi arabalar beş kuruş tutmuş. Bu arabalar jitney olarak tanınmış oldu. Fakat şimdi bu Hampton Jitney bir tur otobüsüyle aynıdır.

Saat dokuzda Montauk merkezinde indiğimiz zaman sokakta bir tek kimse bir tek araba yoktu. Yerde kaldırımda sokakta çok kar vardı. Sevinçle biz dört sokaktan uzak bulunan kalacak yerimize güçlükle yürüdük. Daunt’s Albatross Motel’e yerleştik. Jen ve benim odamıza girer girmez kokusu ve görünüşü beni çocukluğuma hatırlattı. Çocukken ailece sahile giderdi ucuz otellerin sahte ağaç kaplaması ve hafif bir küf kokusu vardı. Mobilyası da aynıydı. Beni sevindirdi.

Ayrıca motel odamızda işleyen ısıtma vardı. Brooklyn’deki evimizde hiç ısıtma sistemi yok yalnız mekan ısıtıcıları. Evimiz zorla ısınıyor. Girdiğimizde motel odasındaki ısıtıcı tam gaz işliyordu. Ne tatil!

Biz doğum günü çocuğuyla

Otobüs yolculuğundan sonra herkes çok açmış. Yiyecek yeri aradık köyde sadece bir tek mutfak açıktı. Bu mutfak eski bir barın içindeydi. Tavandan duvardan balık avı malzemesi asıyordu. Tezgahın arkasında bir kaç tahnitlenmiş zargan duvara monte edilmiş. Mutfak kapanmadan önce biz son yiyen kişiler idik. Akşam yemeğini ısmarlayıp yedikten sonra bira içerek bir müddet kaldık. Sonra altımız motele döndük Abi ve Sam’ın odasına takıldık. Onların en büyük odası olduğundan dolayı parti odası oldu.

Sabahleyin dört arkadaş daha geldi….

Bu yazı Dışında içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.